Beste App 2019: KBC Mobile

Advies inwinnen, aankopen doen en extra services vinden: de digitale consument wil het allemaal met de smartphone doen. En KBC staat daarbij met stip op nummer één. De tweede en derde plaats zijn voor Belfius en BNP Paribas Fortis.

KBC digitaal sterk

KBC heeft de digitale trein niet gemist. De app KBC Mobile werd het afgelopen jaar een pak robuuster gemaakt. “In 2018 waren we ook de eerste bank waar je zichtrekeningen bij andere banken kan raadplegen via de app”, zegt Karin Van Hoecke, directeur digitale transformatie. Die uitbreiding werd mogelijk gemaakt dankzij de Europese betaalrichtlijn PSD2.

Gemak dient de klant

KBC maakt de boodschap van Karel Van Eetvelt, CEO van Febelfin dus nu al waar. Hij heeft de banken al meermaals op het hart gedrukt dat ze hun services stevig moeten uitbreiden. “Die niet-financiële dienstverleningen, zoals je trein- of busticket  aankopen via de app, blijken een echte meerwaarde voor onze klanten. Het leven van onze klanten vergemakkelijken, daar gaan we in de toekomst vanzelfsprekend mee verder”, aldus Van Hoecke.

KBC: ‘App van het Jaar 2019'

De KBC app is dan ook hét middel bij uitstek om tegemoet te komen aan die verwachtingen. De consument eist nu eenmaal dat hij ook via de digitale wegen bepaalde producten kan kopen of informatie kan inwinnen. En geen enkele bank doet het zo goed als KBC, zo blijkt uit het jaarlijks onderzoek van Bankshopper.

De banking app KBC Mobile werd veruit het best beoordeeld. Daarmee kaapt de grootbank de titel ‘App van het Jaar 2019' en stoot daarmee de app van Belfius, winnaar 2018,  van de troon. De derde plaats is weggelegd voor grootbank BNP Paribas Fortis.

KBC Mobile: meer dan bankieren

Al is het niet langer voldoende om uitsluitend financiële dienstverleningen aan te bieden. Karel Van Eetvelt, CEO van Febelfin, heeft de banken al meermaals op het hart gedrukt dat ze hun services stevig moeten uitbreiden. En dat is bij de bank niet in dovemansoren gevallen.

Zo heeft KBC al verschillende niet-financiële uitbreidingen toegevoegd aan de app. “Die niet-financiële dienstverleningen vallen echt in de smaak van onze klanten”, merkt Van Hoecke op. Zo is het mogelijk om een trein-, tram- en busticket te kopen, een Q-park parkeerplaats te betalen en maaltijdchecques te checken. 

Kortom: het is de bedoeling dat wij het leven van onze klanten vergemakkelijken dankzij de app. We willen hen helpen met heel veel zaken die zij in het dagdagelijkse leven doen. Daar zullen wij in de toekomst nog meer de nadruk opleggen”, aldus Van Hoecke.