Bolero is ‘Broker van het Jaar 2019’

17 januari 2019

Bolero heeft de wind in de zeilen. De onlinebroker is voor het vijfde jaar op rij verkozen tot ‘Broker van het Jaar'. “Het is een fantastische erkenning om al sinds 2015 jaar na jaar tot beste online broker in België verkozen te zijn”, reageert Werner Eetezonne, CEO van Bolero. 

Bolero valt in de smaak van de Belgische belegger. Sinds Bankshopper.be is gestart met de verkiezing ‘Broker van het Jaar' werd de prijs keer op keer gewonnen door de onlinebroker Bolero. Wij vroegen ons dan ook af wat de succesformule van de broker is. Eetezonne licht in een interview met Bankshopper.be een tipje van de sluier.

“Om te beginnen denken wij dat wij de prijs voornamelijk te danken hebben aan de manier waarop wij onze klanten informeren. Wij hebben namelijk een schat aan gratis informatie”, aldus de CEO. “Die informatieverstrekking gaat overigens veel verder dan enkel geschreven teksten. Zo proberen we de beleggers ook in contact te brengen met de bedrijven en de bedrijfsleiders.

Een gebruiksvriendelijk platform

De onlinebroker hecht ook veel belang aan een gebruiksvriendelijk platform. Klanten die alsnog vragen hebben, kunnen dan weer telefonisch contact opnemen met één van de adviseurs. De helpdesk is elke werkdag bereikbaar van 8u tot 19 uur en elke zaterdag van 9 tot 17 uur.

Ook in tijden van turbulente beursresultaten doet de onlinebroker er alles aan om haar klanten bij te staan waar nodig. “Wij trachten in dergelijke periodes onze klanten dagelijks te informeren. Zo helpen we ze om rationele beslissingen te nemen. We willen immers vermijden dat onze klanten op basis van een emotionele beslissing heel wat geld verliezen. We zijn er dan ook van overtuigd dat wanneer we de klant helpen om zijn emoties opzij te schuiven, hij mooie opportuniteiten krijgt om met inzicht te beleggen. ”

Bolero tracht ook op weekbasis haar klanten wat perspectief te geven. “Waar gaat de markt naartoe? En hoe zien wij de evoluties naar de toekomst toe? Zijn maar enkele vragen die wij trachten te beantwoorden in onze wekelijkse communicatie.”

Digitaal beleggen

28 procent van de transacties bij Bolero wordt gedaan met behulp van de smartphone. “Als we rekening houden met de tablets zien we dat dat cijfer zelfs oploopt tot 40 procent”, verduidelijkt Eetezonne. “We merken dat het digitale gebruik de afgelopen drie jaar stevig is toegenomen. We denken dat dat onder meer een gevolg is van een toenemende beleggersappetijt bij de jongeren.”

Bolero probeert dan ook in te spelen op de bovenstaande trend. “Zo hebben wij onlangs nog een aantal nieuwigheden toegevoegd aan de app. Beleggers kunnen nu bijvoorbeeld gebruikmaken van een uitgebreide zoekmachine om bepaalde producten veel sneller terug te vinden”, verduidelijkt de CEO.


Gerelateerde artikelen