Fusie Beobank en BKCP Bank afgerond

02/05/2016

Crédit Mutuel Nord Europe (CMNE) kondigt de afronding aan van de fusie tussen zijn twee Belgische dochterondernemingen, Beobank en BKCP Bank, met het oog op een eengemaakte structuur die de expertise en de sterktes van de twee complementaire banken samenbrengt onder één merknaam – Beobank. Het nieuwe Beobank biedt voortaan alle producten en diensten van een retailbank aan om tegemoet te komen aan alle behoeften van haar cliënteel dat bestaat uit particulieren, zelfstandigen en kleine ondernemingen.

België is een tweede thuismarkt voor de Groep CMNE, die zijn aandeel op deze markt de komende 10 jaar wil verdubbelen. “De fusie van onze twee Belgische dochterondernemingen is een antwoord op deze groeistrategie en op de wil om zich als een erkende speler in België te positioneren”, aldus Eric Charpentier, Algemeen Directeur van CMNE.

De Groep CMNE is vandaag opgebouwd rond drie activiteitencentra: Bank, Verzekeringen en Vermogensbeheer. "Onze ambitie is om meer samenhang te creëren tussen de activiteiten en de synergieën binnen de Groep te versterken om onze positionering als euregionale bank die dichtbij haar klanten staat, te bevestigen", verduidelijkt Christian Nobili, Gedelegeerd Algemeen Directeur van CMNE en Verantwoordelijke van de Pijler Bank.

Om haar ontwikkeling verder te zetten, kan Beobank rekenen op de expertise van een sterke groep, met filialen die in België steun kunnen verlenen op vlak van levensverzekeringen, BOAR-verzekeringen en Asset Management. Die expertise zal het mogelijk maken om het huidige aanbod verder uit te breiden en de klant nog beter te begeleiden in de verschillende fases in zijn leven.

Het nieuwe Beobank wil al haar klanten een dienstverlening en producten van hoogwaardige kwaliteit blijven aanbieden en haar bestaande aanbod verder uitbreiden. “De fusie is een opportuniteit voor onze klanten en onze medewerkers. Door de expertise en de sterktes van twee complementaire banken samen te brengen, kan Beobank vandaag een rijker gamma van producten en diensten aanbieden en nog dichter bij haar klanten staan dankzij een bredere nationale geografische dekking”, preciseert Guy Schellinck, CEO van Beobank.

Dankzij een netwerk van 240 kantoren, verspreid over heel België, biedt het nieuwe Beobank alle diensten van een retailbank aan, aan een cliënteel dat bestaat uit particulieren, zelfstandigen en kleine ondernemingen. “Beobank is een challenger bank op mensenmaat. Wij willen een bank zijn die naar haar klanten luistert en dicht bij hen staat om hen te begeleiden bij al hun dagdagelijkse handelingen en bij de realisatie van hun projecten van vandaag en morgen”, voegt Guy Schellinck daaraan toe.