Dexia lanceert Mobile Banking

30/03/2011

In detail

Bepaalde studies voorspellen dat de Belgen tegen 2015 vaker het internet zullen raadplegen via een smartphone dan via een pc. Om op die evolutie in te spelen, heeft Dexia Bank ten behoeve van zijn klanten een nieuwe service inzake afstandsbankieren ontwikkeld, waarmee zij hun rekeningen kunnen beheren en verrichtingen kunnen doen waar en wanneer zij dat willen vanop een smartphone of een “tablet” met internettoegang. Deze nieuwe service van Dexia Bank maakt gebruik van een mobiele website en SMS’jes en specifieke applicaties (Apple en Android) voor de uitvoering van bankverrichtingen zullen binnenkort beschikbaar zijn. Eenmaal de dienstverlening werd geactiveerd via Dexia Direct Net, krijgt de klant onmiddellijk toegang tot Dexia Direct Mobile, het beveiligde deel van de mobiele website. Hij kan er het saldo en de historiek van zijn rekeningen, alsook zijn kredietkaartsituatie – een primeur op de Belgische markt – raadplegen en kan er ook overschrijvingen doen naar zijn eigen rekeningen of naar rekeningen van begunstigden die voordien in Dexia Direct Net werden bewaard. Daarbij geldt een maximumbedrag van 3.000 euro per week en hoeft men geen kaartlezer meer te gebruiken. Dexia Direct Mobile is niet bedoeld als vervangmiddel voor de andere kanalen die Dexia Bank aanbiedt. Het moet de klanten in staat stellen snel de situatie van hun rekeningen te raadplegen en dringende overschrijvingen uit te voeren, waar en wanneer zij dat ook maar willen, op voorwaarde dat zij beschikken over een toestel met internetverbinding.

Veiligheid vóór alles

De toegang tot de rekeningen verloopt natuurlijk via een volledig beveiligde site waarvan het adres begint met ‘https’ (https://m.dexia.be – de ‘s’ staat voor ‘secure’). Bovendien moet een tijdelijke toegangscode die per sms wordt verstuurd, gebruikt worden in combinatie met het door de klant zelf ingevoerde kaartnummer en een persoonlijk wachtwoord . Dit om elk misbruik bij verlies of diefstal tegen te gaan. Als de toepassing gedurende een korte periode niet wordt gebruikt, wordt de sessie automatisch afgebroken, ook hier weer om misbruiken tegen te gaan. Bij verlies of diefstal van zijn gsm kan de klant vragen om onmiddellijk de mobiele toegang tot zijn rekeningen te blokkeren, hetzij door te bellen naar het call center Dexia Contact, hetzij online via Dexia Direct Net, of nog in om het even welk Dexia-kantoor. De bank rekent geen kosten aan voor het gebruik van Dexia Direct Mobile. De enige kosten ten laste van de klant zijn de kosten verbonden aan het gebruik van het mobiele internet.

Belangrijke informatie

Gelieve steeds de juistheid van de rentestanden bij de desbetreffende instellingen na te kijken alvorens een beslissing te nemen. Lees ook onze disclaimer. Dit bericht is louter informatief en geeft niet de mening weer van bankshopper.be. Dit bericht is noch een aanbeveling noch een aanbod of verzoek voor de aankoop of verkoop van produkten of diensten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend. Let op, geld lenen kost ook geld.

Gratis diensten

De vergelijkingstabel voor visa kredietkaarten

De vergelijkingstabel voor mastercard kredietkaarten

De vergelijkingstabel voor american express kredietkaarten

Op de hoogte blijven van de rentestanden? Schrijf nu gratis in op het bankshopper rentesignaal

Volg het nieuws nog sneller! Abonneer u gratis op de Bankshopper.be RSS feeds

©Bankshopper.be