Meer dan duizend KBC-klanten sloten al online een woonlening af

21/10/2016

De digitale trein raast door de Belgische bankwereld. De banken blijven zich dan ook heruitvinden om de klanten een zo comfortabel mogelijk dienstverlening aan te bieden. Daarom heeft KBC twee weken geleden een project gestart waarbij de klanten online hun hypothecair krediet en bijhorende verzekeringen (schuldsaldoverzekering en woningpolis) digitaal kunnen ondertekenen. En de digitalisering valt duidelijk in de smaak. Tot nu toe hebben al meer dan duizend klanten via KBC Touch, de applicatie van de bank een woonlening afgesloten. 

Comfort 

Door de digitale dienstverlening moeten de klanten zich niet meer verplaatsen om hun woonproject te financieren. Zo kunnen ze de nodige informatie opzoeken, simuleren wat een bepaalde woningkredietformule kost, advies inwinnen en zich telefonisch of via een videochat laten begeleiden door een medewerker van een Regionaal Adviescentrum. Het adviescentrum is bovendien elke werkdag open van 8u tot 22u en op zaterdag van 9u tot 17u. Wie tevreden is over het voorstel van de bank kan uiteindelijk digitaal zijn woonlening afsluiten. Eenmaal het woonproject digitaal ondertekend is, blijft het voor de klanten beschikbaar in KBC Touch en in Doccle.

Bedrijfskredieten 

Naast de consumenten kunnen ook de bedrijfsleiders KBC Touch gebruiken om digitaal bedrijfskredieten te ondertekenen en voorafbetaling van belastingen te regelen. Tot nu toe hebben ongeveer 200 bedrijven op de digitale manier een krediet ondertekend.