BNP Paribas Fortis lanceert ‘Mobile banking’

21/09/2010

In detail 

Als eerste Belgische grootbank wil BNP Paribas Fortis met ‘Mobile banking’ een innovatieve oplossing bieden voor een steeds groter wordende groep klanten die altijd en overal hun financiële zaken willen behartigen. Deze lancering biedt klanten de mogelijkheid om zelf te beslissen hoe, waar en wanneer ze bankieren: in het kantoor of de selfruimte, via Phone, PC of, nu ook, Mobile banking. Dit is een verdere stap in de multikanaalaanpak van de bank en speelt in op de nieuwste technologische ontwikkelingen die de bank haar klanten aanbiedt.

‘Mobile banking’ is een nieuwe toepassing die ontwikkeld werd voor de meest courante gsm’s met internetverbinding zoals iPhone, HTC, Blackberry en Nokia. Het vertrekt van de publieke site die naar de verschillende kanalen doorlinkt (website, contact centre, kantoorzoeker,…) en waar klanten zich kunnen inloggen op een beveiligde site voor transacties. Hier kunnen ze hun zicht- en spaarrekeningen en de rekeninghistoriek ervan raadplegen en Europese overschrijvingen uitvoeren. Deze mogelijkheden zullen later uiteraard uitgebreid worden met o.a. een aantal toepassingen voor de actieve belegger.

Gezien ‘Mobile banking’ in het verlengde van PC banking werd ontwikkeld, hoeft men zich enkel in te schrijven via PC banking en dit zonder verdere kosten. In de loop van deze week krijgen de medewerkers van BNP Paribas Fortis de kans om deze nieuwe toepassing uitvoerig te testen in een reële omgeving. De klanten hebben vanaf de tweede helft van oktober toegang tot ‘Mobile banking’.

Samen met ‘Mobile banking’ wordt er ook een augmented reality applicatie voor iPhone en Android gelanceerd. Via deze weg kan men bv. een bankkantoor vinden op basis van een virtueel beeld van de omgeving waar men zich bevindt. 

Om de veiligheid van ‘Mobile banking’ te garanderen, werden een aantal voorzorgsmaatregelen ingebouwd. Zo zijn er twee mogelijkheden om zich te identificeren: zoals bij PC banking via de gebruikelijke bankkaartlezer, waarvan vanaf eind oktober een mini versie met dezelfde functionaliteiten beschikbaar zal zijn, of via een sms-aanvraag waarna de gebruiker een toegangscode ontvangt. 

Deze sms wordt enkel doorgestuurd naar het gsm-nummer dat de klant heeft opgegeven en moet worden aangevuld met een paswoord dat enkel de klant kent. Elke klant heeft recht op 360 gratis sms’en per jaar.

Naast de beveiligde identificatie, werden de overschrijvingen beperkt tot 2.500 euro per week (tussen eigen rekeningen geldt geen limiet). Deze kunnen enkel doorgaan met begunstigden die al in PC banking gecreëerd zijn.

Peter Vandekerckhove, lid van het Executive Committee van BNP Paribas Fortis legt uit: “In de wereld van vandaag worden we met steeds meer informatie geconfronteerd en verloopt de uitwisseling ervan steeds sneller. Als bank moeten we onze particuliere en professionele klanten helpen om alle kansen te benutten die hieruit voortkomen. ‘Mobile banking’ aanbieden is dan ook een must. Zo krijgen klanten sneller, meer en duidelijker informatie, kunnen ze ons vanuit gelijk welke plaats bereiken en transacties doen, waardoor ze tijd winnen."

Belangrijke informatie

Gelieve steeds de juistheid van de rentestanden bij de desbetreffende instellingen na te kijken alvorens een beslissing te nemen. Lees ook onze disclaimer. Dit bericht is louter informatief en geeft niet de mening weer van bankshopper.be. Dit bericht is noch een aanbeveling noch een aanbod of verzoek voor de aankoop of verkoop van produkten of diensten. Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.

Gratis diensten

Op de hoogte blijven van de rentestanden? Schrijf nu gratis in op het bankshopper rentesignaal

Volg het nieuws nog sneller! Abonneer u gratis op de Bankshopper.be RSS feeds

©Bankshopper.be