Primeur in België : Belegger bepaalt mee beurstarieven bij online broker Fortuneo

20/09/2011

In detail

Reeds van bij zijn lancering op de Belgische markt, hanteert Fortuneo competitieve tarieven. Vandaag start de online broker een campagne waarbij de beleggers zelf mee bepalen hoeveel een beursorder mag kosten. Deze Groupon-achtige aanpak vormt een primeur voor de financiële sector in ons land. Sinds 2008 vraagt Fortuneo 8 EURO voor een beursorder van 5.000 EURO. De campagne die vandaag begint laat beleggers toe om zelf mee de nieuwe beurstarieven te bepalen. De campagne loopt via het Groupon-principe. Hoe meer geïnteresseerde beleggers intekenen, hoe gunstiger het toekomstige tarief zal zijn. Dit principe mag dan al in tal van sectoren ingang hebben gevonden, Fortuneo is de eerste om het toe te passen op een financieel product. Marketingdirecteur Michel Schram licht toe: “Met deze campagne kunnen geïnteresseerden de tarieven mee beïnvloeden. Men kan via de website www.groeperen.be intekenen om zijn belangstelling kenbaar te maken. De campagne wordt ook verspreid via social media. Hoe meer beleggers deelnemen, hoe meer zij de prijs per order in real time zullen zien dalen. Wie zich registreert helpt dus mee een betere prijs te bedingen. Wie daarna ook effectief een nieuwe rekening opent, krijgt daar bovenop een aantal gratis transacties. De campagne wordt verspreid via verschillende kranten, gedrukt en online. De actie loopt tot eind september 2011. De voorwaarden van de actie zijn consulteerbaar via www.groeperen.be.