Online banken zien aantal klanten fors groeien

15/03/2016

De laatste maanden kwamen de spaarrekeningen regelmatig in een slecht daglicht te staan. Banken verlagen de spaarrekeningen tot de minimumrente en berichten over negatieve rente zijn dan ook over alle media te lezen. De spaarder is op zoek naar alternatieven en komt na onderzoek al gauw uit bij de kleinere online spaarbanken.

Johan De Crée directeur van NIBC Direct België : "Voor het eerste kwartaal van 2016 verwachten we de helft nieuwe klanten van heel 2015 te mogen verwelkomen. Doorgetrokken naar 2016 zou dat een groei betekenen van ruim 6%. De online spaarrekeningen bij NIBC Direct spreken veel mensen aan. Voor zowel flexibel sparen, als sparen op termijn zijn er producten die nieuwe spaarders kunnen overtuigen.“ aldus Johan De Crée.

Medirect ziet dan weer een afname van het aantal nieuwe spaarklanten ten voordele van gespreide fondsenportefeuilles. Hetzij via een kant-en-klare modelportefeuile, hetzij via een vermogensbeheerportefeuille. "De eerste twee maanden van 2016 steeg bij MeDirect het belegde vermogen met 33% en het aantal portefeuilleklanten met 48%. Gezien de lage spaarrente, sterk beïnvloed door de rentepolitiek van de ECB, beseffen meer en meer Belgen dat sparen alleen niet meer voldoende is en dat het belangrijk is om een deel van dat spaargeld te beleggen op lange termijn", aldus Wim Wuyts, head of marketing van Medirect.

Meer rendement op uw spaarrekening?

Met de Spaartest van Bankshopper.be weet je in amper 30 seconden naar welke rekening je je spaarcenten best overschrijft. Gewoon je bank, je huidige spaarrekening, het spaarbedrag en de gewenste spaartermijn invullen en de website toont je meteen de beste optie bij je eigen bank en vervolgens ook bij de concurrentie.

Hebt u de juiste spaarrekening? Doe nu de spaartest