Deutsche Bank België lanceert gratis informatie- en selectieplatform voor obligatiebeleggers

20/02/2012

In detail

Deutsche Bank België stelt een groeiende belangstelling vast voor de obligatiemarkten. In lijn met haar betrachting om op een permanente en transparante wijze relevante informatie te delen met de spaarders en beleggers in ons land lanceert de bank daarom een gratis en publiek toegankelijk informatie- en selectieplatform voor obligatiebeleggers in België.

Het nieuwe platform biedt praktische informatie over de werking van de obligatiemarkten, zoals de relatie tussen risico en uitgever, op welke manier de kwaliteit van de uitgever wordt geëvalueerd, enz., alsook een performante tool die de bezoekers (zowel cliënten als niet-cliënten) helpt bij de selectie van de obligatie van hun keuze. Bovendien biedt het nieuwe platform de bezoekers ter indicatie dagelijks een update over de prijs en het rendement van elke obligatie.

Cliënten van de bank kunnen een selectie van de obligaties aankopen via hun online banking module (waar de prijzen en de rendementen in ‘real time’ worden aangegeven). Voor de andere obligaties is een aankoop mogelijk per telefoon of in de Financial Centers.

De ‘brokerage’ service van de bank is enkel bedoeld voor de zogenaamde ‘self-directed’ cliënten, zijnde beleggers die zelf hun financiële beslissingen nemen na een eigen analyse van de opportuniteiten, en vormt daarom geen advies vanwege de bank. De obligatieselectie van de bank omvat momenteel een 140-tal obligaties.

De makelaarskosten van de bank behoren tot de laagste op de markt, nl. 0,50% (via telefoon, internet of een van de Financial Centers).

De lancering van het nieuwe platform is onderdeel van de groeistrategie van de bank die in januari van dit jaar voor het eerst in haar geschiedenis de kaap van 20 miljard EUR vermogen onder beheer overschreed, een verdubbeling ten opzichte van 2007.