KBC Mobile: ‘App van het Jaar 2019’

30 januari 2019

KBC heeft de beste app, zo blijkt uit de jaarlijkse enquête van Bankshopper. Een gebruiksvriendelijke app is enorm belangrijk voor een bank die dicht bij haar klanten wil staan. 

KBC weet de digitalisering het best te benutten. Het is niet langer voldoende om de klant uitsluitend in een kantoor van advies te voorzien; de consument eist nu eenmaal dat hij ook via de digitale wegen bepaalde producten kan kopen of informatie kan inwinnen. Onderzoek wijst uit dat KBC de meest tevreden klanten heeft.

App van het Jaar 2019

De app is dan ook hét middel bij uitstek om tegemoet te komen aan die verwachtingen. En geen enkele bank doet het zo goed als KBC, leert de verkiezing ‘Bank van het Jaar 2019'. De app van de bank kwam uit ruim 98.000 bevragingen als beste naar voren. Daarmee wint de grootbank de prijs ‘App van het Jaar 2019'. De tweede en derde plaats zijn weggelegd voor Belfius en BNP Paribas Fortis.

KBC digitaal sterk

KBC heeft de digitale trein niet gemist. Het voorbije jaar heeft de grootbank namelijk verschillende initiatieven op poten gezet om de app KBC Mobile veel robuuster te maken.  “In 2018 waren we ook de eerste bank die de mogelijkheid aanbood om je zichtrekeningen bij andere banken te raadplegen via app”, aldus Karin Van Hoecke, directeur digitale transformatie. Die uitbreiding werd mogelijk gemaakt dankzij de Europese betaalrichtlijn PSD2. 

De klant centraal

Al is het niet langer voldoende om uitsluitend financiële dienstverleningen aan te bieden. Karel Van Eetvelt, CEO van Febelfin, heeft de banken al meermaals op het hart gedrukt dat ze hun services stevig moeten uitbreiden. En dat is bij de bank niet in dovemansoren gevallen. Zo heeft de grootbank al verschillende niet-financiële uitbreidingen toegevoegd aan de app. “Die niet financiële dienstverleningen vallen echt in de smaak van onze klanten”, merkt Van Hoecke op.

Zo is het mogelijk om een vervoersbewijs van De Lijn te kopen via de applicatie. “Kortom: het is de bedoeling dat wij het leven van onze klanten vergemakkelijken dankzij de app. We willen hen helpen met heel veel zaken die zij in het dagdagelijkse leven doen. Daar zullen wij in de toekomst nog meer de nadruk opleggen”, aldus Van Hoecke.

Bekijk hier het interview met Karin Van Hoecke door Hanne Decoutere:
Niels Saelens, redacteur bij Bankshopper.be

Gerelateerde artikelen