BNP Paribas Fortis wint ‘Hypotheek van het Jaar 2019’

17 Januari 2019

Wie een woonlening wil afsluiten, is aan het juiste adres bij BNP Paribas Fortis. Dat blijkt uit een rondvraag van Bankshopper.be bij meer dan 98.000 respondenten. Zij hebben de woonlening van de grootbank uitgeroepen tot de ‘Hypotheek van het Jaar 2019'. 

De grootbank BNP Paribas Fortis heeft voor de tweede keer op rij de prijs ‘Hypotheek van het Jaar' gewonnen. De tweede en derde plaats zijn weggelegd voor respectievelijk Argenta en AXA.

Een flexibel product

Waarom doet de hypotheek van BNP Paribas Fortis het zo goed? Volgens de grootbank zijn er uiteenlopende redenen waarom de Belg BNP Paribas Fortis heeft beloond met de felbegeerde titel. “Allereerst is onze lening een zeer flexibel product. De hypothecaire lening kan perfect afgestemd worden op de wensen van de klant”, klinkt het. De mogelijkheid om het kapitaal niet onmiddellijk af te lossen bij de start van de lening of om het geleende kapitaal opnieuw op te nemen voor bijvoorbeeld een renovatie zijn daar twee voorbeelden van.

Voorts zet BNP Paribas Fortis alles in het werk om het product op zoveel mogelijk fronten aan de man te brengen. “Zo hebben wij bijvoorbeeld geïnvesteerd in adviseurs die alleen maar de focus leggen op woonleningen. We maken ook volop gebruik van de digitale wegen om onze klanten waar nodig bij te staan met advies”, aldus Laurent Loncke, director Sales management iBank BNP Paribas Fortis. “Wij proberen het persoonlijk contact te rijmen met het digitale verhaal.” 

Digitalisering wordt almaar belangrijker

BNP Paribas Fortis erkent dat de digitale dienstverlening in de nabije toekomst een cruciale rol zal spelen. Zo kunnen de klanten via de website van de grootbank een persoonlijke simulatie maken. De simulatie geeft een goede indicatie van het bedrag dat men kan lenen en de maandelijkse aflossingen.

Wie een simulatie doet via de site van BNP Paribas Fortis krijgt niet alleen de rentevoet te zien, maar ook het jaarlijkse kostenpercentage (JKP). Dat cijfer houdt onder meer ook rekening met de dossierkosten en de notariskosten. Dankzij het JKP is het voor de klanten veel eenvoudiger om banken te vergelijken.

Niels Saelens, redacteur bij Bankshopper.be
Vragen of opmerkingen over dit stuk kunt u mailen aan: niels@bankshopper.be.