Hypotheek BNP Paribas Fortis uitgeroepen tot beste ‘Hypotheek van het Jaar 2018’

29 januari 2018

BNP Paribas Fortis sleepte dit jaar al verscheidene prijzen in de wacht tijdens de awardshow ‘Bank van het Jaar 2018’.  Beste ‘Hypotheek van het Jaar 2018’ was daar een van.

De grootbank BNP Paribas Fortis heeft haar start van het nieuwe jaar niet gemist. De bank behaalde dit jaar meerdere bekroningen tijdens de verkiezing ‘Bank van het Jaar 2018.’ De mooiste prijs was ongetwijfeld die van ‘Bank van het Jaar 2018’. Maar ook de woonleningen van de bank doen het bijzonder goed. BNP Paribas Fortis haalde immers de eerste plaats in de categorie beste ‘Hypotheek van het Jaar 2018′ . Dit alles is het resultaat van de enquête van Bankshopper.be waaraan meer dan 103.000 consumenten deelnamen.

Meer dan scherp tarief

Leen Teunen, Head of Marketing Retail & Private Banking bij BNP Paribas Fortis, reageerde in een interview met Bankshopper.be zeer enthousiast op de bekroning. “Wij streven naar veel meer dan het bieden van een scherp tarief. Zo vinden wij het belangrijk dat de klant correct wordt geïnformeerd”, aldus Teunen.

“Daarenboven is BNP Paribas Fortis ervan overtuigd dat een woonlening de financiële situatie van de klant moet kunnen volgen. De klant kan bijvoorbeeld zijn lening verlengen wanneer hij of zij het financieel even moeilijker heeft”, benadrukte Teunen. Daarbij hanteert de grootbank dezelfde filosofie als bij de autoleningen, een product waarvoor de grootbank eveneens de hoofdprijs kreeg.

Menselijk contact

“Zoals gezegd, is de rente slechts één van de aspecten die komt kijken bij een lening. De klant wenst veel meer dan alleen een scherp tarief. Daarom is het als bank belangrijk om de klant goed te begeleiden. Alleen zo kun je de klant pas echt overtuigen een lening bij je af te sluiten. Het menselijk contact blijft dus belangrijk”, aldus Teunen.

Ook Argenta, de bank met de tweede beste ‘Hypotheek van het Jaar 2018’, zet volop in op het menselijk contact. “Toegegeven: de prijs is zeer belangrijk, maar we mogen het belang van het menselijk contact zeker niet onderschatten. Dankzij dat persoonlijk contact met de klant kunnen we het beste advies geven”, benadrukt Marc Lauwers, CEO van Argenta. “Ook wat de andere producten betreft, zetten we eerst en vooral in op het menselijk contact.”

Digitalisering geen prioriteit

Geert Van Mol, Chief Digital Officer bij Belfius, beaamt dat menselijk contact immens belangrijk is bij het verstrekken van een hypothecair krediet. De grootbank heeft volgens de Belgen de derde beste ‘Hypotheek van het Jaar 2018’. “Het contact tussen een adviseur en de klant is belangrijk bij hypothecaire kredieten. Daarom is de digitalisering van een woonlening geen prioriteit bij ons”, zo klinkt het. “Zo’n belangrijk levensmoment kan je niet zomaar vertalen naar digitale cijfertjes.”

Niels Saelens, redacteur bij Bankshopper.be 
Vragen of opmerkingen over dit stuk kunt u mailen aan: niels@bankshopper.be.