BNP Paribas Fortis heeft de beste ‘Autolening van het Jaar 2018’

19 januari 2018

BNP Paribas Fortis mag zich kronen tot de beste ‘Autolening van het Jaar 2018’.

Ook in de categorie beste ‘Hypotheek van het Jaar 2018' won BNP Paribas Fortis, waarmee de grootbank ook de overall winnaar is als beste ‘Bank van het Jaar 2018'. Dit is het resultaat uit de door Bankshopper georganiseerde enquête, waaraan 103.203 Belgen deelnamen.

Meer dan lage rente alleen

Nu het startsignaal van het Autosalon is gegeven, zien we dat de banken massaal het mes zetten in de rente op de autoleningen. Bij BNP Paribas Fortis is het tarief op een nieuwe wagen momenteel 0,90 procent . De uitslag van de verkiezing leert ons dit jaar dat de consument -zeer terecht- naar veel meer kijkt dan enkel het rentetarief van een lening.

Correcte informatie

“De prijs is een belangrijk aspect, maar we zien ook dat de klant snakt naar correcte informatie”, aldus Leen Teunen, Head of Marketing Retail & Private Banking bij BNP Paribas Fortis. “Zo is het voor ons belangrijk de klant goed te informeren over de beschikbare mogelijkheden bij het afsluiten van een autolening. Denk hierbij bijvoorbeeld aan een optimale autoverzekering. Niemand wil natuurlijk teveel betalen voor zijn verzekering.”

Digitale autoleningen

Volgens Teunen gaat het verkrijgen van een voordelig tarief op de autolening gepaard met een deskundig advies. “En dat is iets waar we elke dag naar streven bij BNP Paribas Fortis”, aldus Teunen. Voor de klanten die dat wensen, is het mogelijk om de autolening geheel online af te sluiten.

En dat is natuurlijk ook een reden waarom  de deelnemers van de enquête BNP Paribas Fortis hebben beloond met de prijs. De digitale autolening is een mooi voorbeeld van hoe de bank de digitalisering aangrijpt om nog dichter bij haar klanten te kunnen staan.

Zo is het bij BNP Paribas Fortis niet langer nodig een kantoor binnen te wandelen wanneer men een autolening wenst af te sluiten; dit kan -indien gewenst- perfect online. “Zij die advies willen, kunnen natuurlijk nog een beroep doen op een adviseur in een kantoor”, aldus de topvrouw.

ING en Belfius vervolledigen de top 3

Ook ING en Belfius vielen in deze categorie in de prijzen. Die banken werden respectievelijk tweede en derde. De twee grootbanken werden eveneens beloond voor de service zij haar klanten biedt.  Daarenboven is het bij die twee grootbanken ook mogelijk om online een autolening af te sluiten.  Een dienstverlening waar de Belgische consument dus duidelijk veel waarde aan hecht.

Niels Saelens