Argenta wint ‘Zichtrekening van het Jaar 2019’

27 februari 2019

Argenta heeft de beste zichtrekening, zo blijkt uit onderzoek van Bankshopper. De bank onderscheidt zich duidelijk ten opzichte van andere traditionele banken door het aanbieden van een gratis zichtrekening. 

De zichtrekening vormt de basis voor een goede vertrouwensrelatie met de klant. En dat is de Belg zeker niet ontgaan. Ook de spaarrekening van Argenta kent de meest tevreden klanten. Dit blijkt uit het jaarlijks onderzoek van Bankshopper onder 98.564 Belgen. De zichtrekening van KBC en BNP Paribas Fortis volgden Argenta met respectievelijk de tweede en derde plaats.

Een gratis zichtrekening die écht gratis is

Voornamelijk de gratis zichtrekening van Argenta valt in de smaak van de Belg. Bovendien is het de enige zichtrekening die daadwerkelijk gratis is voor de traditionele gebruiker. Zo rekent Argenta geen extra kosten voor verrichtingen aan het loket of aan een andere bankautomaat geld afhaalt. De digitale gebruikers hebben keuze uit meer gratis zichtrekeningen. Zo kan men onder andere terecht bij Keytrade Bank.

“Voor ons blijft het belangrijk om het basisbankieren gratis te houden”, zegt Inge Ampe, Chief Commercial Officer bij Argenta. “Al is de zichtrekening veel meer dan een gratis product. Wie kiest voor Argenta, kiest ook voor een vertrouwensrelatie. Die relatie begint bij het openen van een rekening. Bedoeling is dat dat resulteert in een duurzame relatie. We zijn er dan ook van overtuigd dat wanneer een klant een rekening opent bij Argenta, die ook kiest voor de waarden waar Argenta voor staat”.

Argenta blijft haar eigen koers varen

Ampe benadrukt dat de kracht van Argenta schuilt in de persoonlijke relatie met de klant. “Wij zijn ervan overtuigd dat wij met Argenta de juiste koers varen. Het slechtste dat een bank kan doen, is kijken wat de andere banken doen en dat proberen te kopiëren. Argenta streeft er niet naar om bijvoorbeeld een kleine KBC of Belfius te worden. Wij blijven trouw aan wie we zijn en dat wordt duidelijk gesmaakt door onze klanten”.

Bekijk hier het interview met Argenta (Inge Ampe) door Hanne Decoutere

Gerelateerde artikelen