Herstructureringen P&V: Dit verandert er

P&V heeft tijdens een bijzondere ondernemingsraad haar plannen voor de komende vier jaar uit de doeken gedaan. Tijdens die vergadering liet de verzekeringsgroep weten dat het binnen dit en vier jaar 300 jobs gaat schrappen. De groep wil zich “op die manier voorbereiden op een snel veranderende verzekeringswereld.” 

P&V wil naar eigen zeggen op een sociaal verantwoorde manier het personeelsbestand inkrimpen. Het bedrijf beoogt geen collectief ontslag. Het gaat daarbij samenwerken met de vakbonden om een sociaal bloedbad te vermijden. P&V denk onder meer aan herstructureringen via natuurlijk verloop, interne mobiliteit en eindeloopbaanregelingen.

Wat verandert er voor de klant?

Net zoals AXA Verzekeringen trekt ook P&V volop de digitale kaart. “Nieuwe technologieën zorgen ervoor dat de klant andere verwachtingen heeft. De klanten vragen een meer persoonlijke en mobiele aanpak voor een betere prijs”, klinkt het.  Daarom gaat de verzekeringsgroep onder meer inzetten op de uitwerking van een aantal nieuwe projecten.

P&V gaat voornamelijk investeren in nieuwe tools en verbeterde werkprocessen om in te spelen op de digitale evoluties. De groep activeerde reeds een nieuw platform voor Claims en startte ze de ontwikkeling van een nieuw platform in Niet-Leven.