Bankshopper maakt Broker van het Jaar bekend

In navolging van de verkiezing van Bank van het Jaar, gingen we ook op zoek naar de populairste broker van 2016. 

In tegenstelling tot de verkiezing van Bank van het Jaar hebben de lezers de beleggerswereld niet op haar grondvesten doen daveren.  Waar onze bezoekers dit jaar voor het eerst een andere bank naar de eerste plaatst stemden, blijven ze bij de brokers trouw aan de winnaar van de voorgaande verkiezing. Bolero gaat net zoals vorig jaar aan de haal met de overwinning. Binckbank en Lynx eindigen op respectievelijk de eerste en tweede plaats. Opvallende verliezer is Keytrade Bank die dit jaar wegzakt van de tweede naar de vierde plek. Daardoor kon Lynx dit jaar de top 3 binnensluipen en Binckbank de tweede plaats veroveren. Vorig jaar ging de laatstgenoemde broker met de bronzen medaille aan de haal.

Bolero is populairste broker 

Bolero, een dochteronderneming van de populairste grootbank KBC, heeft zijn populariteit voornamelijk te danken aan de digitalisering. Door in te zetten op een gebruiksvriendelijke internetplatform wil de broker zowel de beginnende beleggers als de ervaren rotten bijstaan met raad en daad. Enerzijds geeft de broker haar klanten de nodige vrijheid om zelf te proeven van de beleggerswereld, anderzijds kunnen zij blijven rekenen op de knowhow van de adviseurs.

“Bolero heeft begrepen waarnaar de “beleg-het-zelver” op zoek is. We bieden meer dan een makkelijk beleggingsplatform om online beursorders uit te voeren. Bovendien is het platform altijd en overal beschikbaar op smartphone, tablet en pc”, reageert  Sarah de Pauw, communicatiemanager bij Bolero op de overwinning.

“Ook al zijn we met het Bolero-team koploper in het digitale, toch blijft menselijk contact voor ons het allerbelangrijkste.  Klanten kunnen terecht bij onze orderdesk van 8 tot 22 uur, ons salesteam maar ook bij de vertrouwde bankkantoren van KBC, KBC-Brussels en CBC”, verduidelijkt de Pauw.  De klanten die liever op zelfstandige basis beleggen kunnen dan weer rekenen op de digitale dienstverlening van de broker zoals dagelijkse nieuwsbrieven, koersalerts, analistenrapporten en doorlopende beursduidingen.

Verdere digitalisering 

Ook in 2017 gaat Bolero verder op die digitale elan. Zo gaat de broker volgend jaar onder meer uitpakken met nieuwe opleidingstrajecten en gaat het blijven inzetten op webinars waar klanten terechtkunnen met hun vragen.  “Achter de schermen wordt er druk gewerkt aan robo-investing: gepersonaliseerd digitaal advies op een beleggingsportefeuille samengesteld uit ETF’s” voegt de Pauw er nog aan toe.

Ook Binckbank dankt zijn sterke positie aan de digitalisering. “Wij hechten veel belang aan lage en transparante tarieven, een gebruiksvriendelijk beleggingsplatform en een uitzonderlijke klantenservice. Steeds meer beleggers waarderen onze no-nonsense aanpak en uitstekende prijs-kwaliteit verhouding”, verduidelijkt Eddy Van Geyte, communicatiemanager bij Binckbank. Net zoals Bolero gaat Binckbank de komende jaren verder inzetten op de digitalisering. Zo gaat de broker het handelsplatform volgend jaar in een nieuw kleedje steken. “Daarnaast gaan we sneller inspelen op de veranderende klantbehoeften zoals mobiel beleggen”, gaat Van Geyte verder.

Lynx heeft eveneens plannen om het nieuw gelanceerde platform LYNX Basic verder uit te breiden. “Een van de zaken die erg binnenkort zal gelanceerd worden is het “idea centrum”. Hier zullen klanten die een bepaalde nieuwsbrief volgen de aanbevelingen uit deze nieuwsbrief met een simpele muisklik kunnen uitvoeren op hun portefeuille. Het reeds uitgebreide educatieprogramma zal nog verder worden uitgebreid met de mogelijkheid om online en interactief e-learning cursussen te volgen”, verduidelijkt Brecht Huys, Branch Manager bij Lynx.